|
||||
ナンバリングコード
GSI-11-6008-J
科目区分
主専攻科目
単位数
選択1単位
授業形態
セミナー
対象学年
修士2年
学期 曜日 時間 集中講義の有無秋2期水曜2限目
講義室
各研究室
開講専攻
数理情報学専攻
担当教員 所属
松原洋,吉信康夫,小野廣隆,佐藤潤也,木原貴行
所属
数理情報学専攻
メールアドレス
各指導教員へ連絡すること。
授業概要◆講義目的
数理情報学基礎論セミナーI-gに引き続き,数理情報学に関する研究の完成に向けた指導を行う。
また,論文執筆に向けて,学術的な論文の書き方についても指導を行う。 最終的には研究者としての基礎的能力の習得を目指す。 ◆授業内容
これまでに実施したすべての研究・実験の結果を総合して,学術的に意味のある結論・結果が導けるかを,
理論的解釈やデータ分析の結果に関する議論を通じて明らかにする。 また,論文執筆に向けて,学術的な論文の書き方についても指導を行う。 〔計画〕 1. 各自が実施した数理情報学上の研究・実験の成果に基づき,その結論・結果の学術上の意味・価値を討論する。 2. さらに今後の発展について討論する。 3. 研究成果の論文への反映方法の指導を引き続き受ける。 4. 学術論文を完成させる。 5. 学会発表に関する指導を受ける。 6. 論文の学術誌への投稿についても指導を受ける。 7. 研究者としての基礎的能力を習得する。 8. 総括を行う。 ◆教科書・参考文献・履修条件等
必要に応じて参考資料を配布する。
◆授業期間中の課題・宿題等
授業の際にそれぞれの担当教員から指示する。
成績評価方法・基準
セミナーへの取組状況,プレゼンテーションや討論の適切さを総合的に評価する。
Course Title
Mathematical Informatics I-h(Seminar)
Numbering Code
GSI-11-6008-J
Course Category
Main majors
Credits
Elective1
Class FormatGrade
Master2
Semester, Day and PeriodAutumn 2 semester Wednesday 2
Instructor(s)
MATSUBARA Yo, YOSHINOBU Yasuo, ONO Hirotaka, SATOH Junya, KIHARA Takayuki
Affiliation
Department of Mathematical Informatics
Mailaddress
各指導教員へ連絡すること。
Course Topics
In this seminar, fundamental knowledge in mathematics and informatics will be taught in order for students to prepare research toward their dissertations in the field of mathematical informatics. In particular, to discover each student's interests and preferences, the participants in this seminar are expected to present various texts, which include suitable textbooks and research papers. Through this seminar, we assist the students to make their research plans. For the possible research topics for this seminar, please contact the instructor.
Course PurposeCourse Contents
The goal of this seminar is to prepare participants to commence research in various fields of mathematical informatics. The participants are expected to read some texts or research papers under the supervision of the instructor. And they are also expected to give presentations of their study.
Textbooks, Reference Materials and RequirementsAssignmentGrading Criteria |
||||
|